Ayvens lanserer ny global merkevare med hjelp av JCP PRAD

Et av verdens største biladministrasjonsselskap har fått med seg PR- og reklamebyrået JCP PRAD til å bistå i den eksterne kommunikasjonen og mediekjøp.

Ayvens og JCP PRAD
Fra venstre: Lars-Petter Fossheim, Ellen Moreite, Lars Eia Kirkholm og Kristoffer Reppen.

I 2023 ble leasingselskapet LeasePlan kjøpt opp av ALD Automotive. Sammen har de nå blitt Ayvens. Selskapet er et av verdens største biladministrasjonsselskap, med over 15.000 ansatte og 3,4 millioner biler på veien i totalt 44 land. Det nye selskapet er datterselskap av Societe Generale-gruppen, en av Europas største banker.

Etter en ni måneder lang planleggingsfase skal selskapet nå i gang med merkevarebyggingen, og med seg på laget har de valgt PR- og reklamebyrået JCP PRAD, som skal bistå i den eksterne kommunikasjonen og mediekjøp.

– I LeasePlan har vi tidligere jobbet med JCP PRAD, og det har alltid vært tuftet på innsikt, tillit og en stor dose kreativitet. Med dette som grunnlag falt valget på JCP PRAD også med ny merkevare. Nå er vi superklare for nye eventyr sammen, sier markedsføringsansvarlig, Lars-Petter Fossheim.

Rådgiver i JCP PRAD, Kristoffer Reppen, deler entusiasmen.

– Å få jobbe sammen med Ayvens i å kommunisere den nye merkevaren er utrolig morsomt. At vi har fått fornyet tillit gleder oss til å forvalte, det er sjeldent at så store globale merkevarer smelter sammen og man får være med på reisen.

Først ut med å bygge global merkevare

Fossheim har, sammen med kommunikasjonsansvarlig Ellen Moreite fått i oppgave å bygge selskapets globale merkevare i Norge, som er første land ut hvor den nye merkevaren lanseres.

– Å få muligheten til å gjøre det for et selskap som er listet på børs i Paris til over 60 milliarder kroner, det er spennende det! Sammen med JCP PRAD skal vi skape en merkevare som reflekterer et støttende, inspirerende, autentisk og optimistisk selskap. I dagens konkurransemarked kjøper kunden mye mer enn bare et produkt eller en tjeneste, de kjøper også ideer og verdier som vi skal levere sammen med flinke folk i Akersbakken 10, sier Fossheim.

AI vil være en sentral del av produktutviklingen

Fossheim ledet selskapets globale prosjekt med planlegging og utvikling av nye nettsider i alle de 44 landene.

– Det er fascinerende hvor mye kunnskap og erfaring som finnes, og den spesifikke ekspertisen som trengs under hvert emne som dukker opp i den digitale kundereisen, spesielt nå som AI vil være en sentral del av produktutviklingen vår. Vi har en lang rekke produkter som kanskje har vært litt underkommuniserte. De skal vi jobbe med å få frem i lyset, og vi er veldig glade for at JCP PRAD skal hjelpe oss med det!