Både Og tar Sølvmikken for mars

En nytt konsept for radioreklamegjengangeren Right Price Tiles vinner Sølvmikken for mars 2019.

93149 e08cd original
Flisespikking via telefonen: Både Og og Right Price Tiles snakket med kundene i mars-vinnerjobben i Sølvmikken.

I sitt nye konsept for fliskjeden Right Price Tiles tar Både Og radioreklamens aller mest trofaste våpen i bruk: telefonen. De ringer rett og slett opp butikker fra Fredrikstad i øst til Kristiansand i sør og ber om å få snakke med en av kundene. Resultatet er autentisk og sjarmerende, skal vi tro Sølvmikkejuryen, og det skal vi jo:

– Seieren går til en gjenganger som på vellykket vis har fornyet konseptet. Det er ærlig, ekte og kult å la kundene få kritisere butikken litt. Dette føles hverken konstruert eller tvunget, og flyten er fin! Synes du ideen er litt enkel? Joa, men det er jo litt det som er greia med Right Price Tiles da – det er derfor det er så billig, sier juryen i sin begrunnelse.

Hør spottene her: «Fredrikstad» og «Kristiansand»

  • Byrå og produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
  • Kreativt team: Hans Kristian Heide og Tom Aksel Mathisen
  • Konsulent: Ola-Per Ekblom
  • Prosjektleder: Elisabeth Andonov
  • Kunde: Right Price Tiles

Den aller beste følelsen i livet

Alle mennesker har sine skavanker og sære sider, også de du er mest glad i, noe Dinamo vektlegger i sin siste radiokampanje for Kreftforeningen. Et grep Sølvmikkjuryen vet å sette pris på:

– Alle mennesker har irriterende sider. Også de som har kreft. Og der har du innsikten bak denne litt såre men fine radiokampanjen. Det ligger mye kjærlighet i å savne noens feil og mangler. Juryen blir rørt på den rette måten. Gratulerer med andreplass!

Hør spottene her: «Sputnik» og «Tørre vitser»

  • Byrå: Dinamo
  • Kreativt team: Hannah Hagtvet Hjeltnes og Kari Sørbye
  • Prosjektleder: Hanne Løchen
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: Kreftforeningen

Cliffhangere i bokform

Hausmann sier A, men unnlater på ertelystent vis å si B i sin nye kampanje for Mammututsalget. Juryens begrunnelse er laget i samme ånd:

– Bronsen denne måneden går til en kampanje som … Vil du høre mer må du nesten klikke og høre resten av spotten.

… Og det kan du gjøre her: «Roman», «Kokebok» og «Barnebok».

  • Byrå: Hausmann
  • Kreativt team: Marcus Hassel, Torkel Skjolden, Tone Humblen og Ida Fjeldbraaten
  • Prosjektleder: Jannicke Skarbøe
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: Mammutsalget

Du kan høre månedens vinnere samt tidligere vinnere på Gullmikken.