BankID var reklamebransjens favorittkunde i 2023
Kreativt Forums høythengende Kundeprisen går til en annonsør som har investert i kreativitet og bruk av humor og følelser, i et år der overskudd og lekenhet har vært mangelvare.
Kreativt Forums Kundepris ble delt ut av daglig leder Benedikte Løvdal på Gullblyanten-scenen på Konserthuset fredag kveld hvor hun leste opp juryens begrunnelse for prisen:
«Årets kundepris går til en annonsør som gjennom de siste årene har vist hvilken effekt kreativitet kan ha.
Her kunne valget fort havnet på tunge og rasjonelle informasjonskampanjer, men i stedet har de valgt å investere i kreativitet og bruk av humor og følelser.
Enten det dreier seg om vern av privatliv, ansiktsgjenkjenning eller bytte av innloggingsmetoder, har de no limit når det kommer til å bruke både følsomme skatere, vimsete doktorer eller høflige tyver til å formidle deres budskap.
Årets kundepris går til BankID.»