BankID var reklamebransjens favorittkunde i 2023

Kreativt Forums høythengende Kundeprisen går til en annonsør som har investert i kreativitet og bruk av humor og følelser, i et år der overskudd og lekenhet har vært mangelvare.

232 A1409
Bjørn Olav Granlund (Markedssjef) og Ida Håvik (Leder | Marked og kommunikasjon) i BankID. Foto: Werner Juvik
WJ1 7431
Daglig leder i Kreativt Forum, Benedikte Løvdal, deler Kreativt Forums Ærespris til Bjørn Olav Granlund og Ida Håvik hos BankID. Foto: Werner Juvik

Kreativt Forums Kundepris ble delt ut av daglig leder Benedikte Løvdal på Gullblyanten-scenen på Konserthuset fredag kveld hvor hun leste opp juryens begrunnelse for prisen:

«Årets kundepris går til en annonsør som gjennom de siste årene har vist hvilken effekt kreativitet kan ha.

Her kunne valget fort havnet på tunge og rasjonelle informasjonskampanjer, men i stedet har de valgt å investere i kreativitet og bruk av humor og følelser.

Enten det dreier seg om vern av privatliv, ansiktsgjenkjenning eller bytte av innloggingsmetoder, har de no limit når det kommer til å bruke både følsomme skatere, vimsete doktorer eller høflige tyver til å formidle deres budskap.

Årets kundepris går til BankID.»