Barcode nominert i The One Show

Som eneste Norske byrå er ANTI nominert i designkategorien Brand Identity (New or Rebrand) i The One Show.

72958 75821 original

I samme kategori har byrået allerede utkonkurrert jobber for store merker som DKNY, levert av internasjonale byrånettverk.

– ANTI var også eneste byrå som var nominert i forfjor, den gangen gikk vi hele veien til gull med Festspillene i Bergen og vi håper vi kan komme langt også denne gangen, sier kreativ direktør og partner i ANTI, Kjetil Wold.

Det er Oslo S Utvikling, Braathen Eiendom, KLP Eiendom og DNB Næringseiendom som er oppdragsgivere til prosjektet. Ifølge Vibeke Ahlsand, direktør Marked og Merkevare i OSU er de veldig fornøyd med at identiteten leverer på målsetningen om å etablere en attraktiv og levende møteplass i Oslos nye bydel.

– At jobben får internasjonal oppmerksomhet passer bra med ambisjonene våre, sier hun.

Det er den kjente internasjonale arkitekten Winy Maas (MVRDV) som sammen med A-Lab og Dark arkitekter har utarbeidet grunnideen til Oslos nye skyline.

– Konsept og løsning tar utgangspunkt i innsikten om arkitekturens opprinnelse og de karakteristiske siktlinjene i området. Logoen er bygd opp rundt et fleksibelt system hvor man budskapsmessig kan fylle innhold og kontekst imellom arkitekturen. Som første i verden, så langt vi vet, er identiteten ute med en designmanual på instagram på @barcode_identity . Vi håper at konseptet og kundens evne til å ville tenke nytt fører oss helt til topps avslutter Wold.

Barcode-identiteten vant tidligere i år sølv i Gullblyanten ANTI i kategorien Design – Identitet.

Prisutdelingen i The One Show er en todelt affære som foregår 11. og 13. mai. Se alle finalistene i her.