Bates Best for tredje gang
Bates United tok sin tredje månedsseier for året da byrået gikk til topps i desember-kåringen i Aftenpostens Best-konkurranse for avisannonser.
Bates United vant også i mars og november, begge gangene med annonser for Audi. I desember gikk byrået til topps med en stillingsannonse for Aker Solutions. Juryen oppgir denne begrunnelsen for kåringen: «Annonsen har et stort og godt illustrativt bilde. Bildet spiller svært godt sammen med teksten, og leserens tanker går umiddelbart til ordspillet «søker de skarpeste knivene i skuffen». Dette er en artig og smart vri på en stillingsannonse som også virker profilerende for Aker Solutions.
Klikk neste-pilen for å laste ned annonsen i pdf-format.
Vinnerteamet består av:
AD Lars Holt
Tekstforfatter Petter Andersen
Konsulent Pål Trælvik
Proshektleder Christina Hänninen
Macdesigner Per H. Schenk
Aftenposten har arrangert sin Best-konkurranse for 15. gang i 2010. Kriteriene for å bli vurdert er at annonsen skal ha en bærende idè, være engasjerende, ha et klart og tydelig budskap, være bedre fordi den står i avis og Best fordi den har vært innrykket på en helside eller større førmat i Aftenpostens morgen- eller aftenutgave. Fagjuryen utpeker en vinner hver måned. Blant disse kårer en folkejury årsvinneren som blir offentliggjort på Gullblyanten.