Bates vant MPX.no-kontoen

Nettbutikken MPX.no har valgt Oslo-byrået Bates United som sitt nye reklamebyrå, etter en byråkonkurranse der ytterligere tre reklame- og kommunikasjonsmiljøer deltok.

Det er første gang det Sandefjord-baserte selskapet, som er Norges nest største nettbutikk innen data og forbrukerelektronikk, knytter til seg et eksternt reklamebyrå.

Foruten Bates United ble byråene Tribal DDB Oslo, Spilberg og det lokale reklamehuset Allegro invitert i begynnelsen av juni til å levere anbud på ny reklamestrategisk retning for MPX.no. De fire konkurrentene presenterte sine besvarelser før helgen.
– Prosessen var utrolig lærerik og spennende. Alle de fire byråene viste en imponerende innsatsvilje, kreativitet og konkurransekraft, men som i alle andre konkurranser måtte vi velge en vinner, sier Trine Terese Davidsen i MPX.no.

– Bates United traff nærmest blinken på de fleste kriteriene i den omfattende briefen vi sendte ut. Vi likte svært godt historien og budskapene de ønsker at MPX.no skal formidle, og lot oss virkelig sjarmere av gode, gjennomarbeidede forslag til løsninger. Ikke minst overbeviste vinneren med sin arbeidssystematikk, reklamestrategiske retning og sin erfaring med tilsvarende, interaktive kommunikasjonsoppgaver. Men det var veldig jevnt i spurtfeltet. Alle de fire inviterte byråene holdt høyt nivå, sier Davidsen.

Rett etter sommerferien starter byrå og oppdragsgiver arbeidet med å planlegge høstens og vinterens kampanjer, basert på vinnerforslaget.