Batterikampanje tok GP i annonser
India fikk hele to gull i Press (print), mens årets Grand Prix gikk til en kampanje for batterier laget av DDB Johannesburg. SMFBs kampanje for ASKO, som var eneste norske jobb på shortlist, fikk ingen løve.
Få av de tradisjonelt gode print-nasjonene hevder seg under utdelingen av løvene i kategorien Press i år. Nasjoner som vanligvis gjør det bra, som USA og England, er nesten fraværende på listen over prisvinnere. Derimot er nasjoner som blant annet India på vei opp og fram i full fart.
Årets Grand Prix går til en annonsekampanje for Energizer Lithium-batterier og er laget av DDB Johannesburg. Den dramatiserer på nydelig vis hva barn kan finne på å gjøre om lekene deres går tomme for batteri. Juryleder Craig Davis understreket den menneskelige innsikten løsningen viste og fortalte at til tross for at det et lite øyeblikk var flere kandidater aktuelle for Grand Prix, var vinneren av den aller gjeveste prisen enstemmig og klar.