Besøker ungdomskilden

Etter å ha inkludert Snapchat som plattform for flere kampanjer, har OMG bestemt seg for å ta turen over dammen for å snakke med gjengen bak suksessen som nå er Norges nest største sosiale medium.

54791 1658a original
OMGs sosiale rådgiver-team på tur: Sverre Knutsen, Camilla Skaget Hansen, Nathalie Askjem og Kristian Mehlum Lie.

– Dette er åpenbart ikke en plattform som passer for alle kunder, eller for all aktivitet, men vi er heldige og har spreke kunder som ikke er redd for å gå nye veier for å treffe målgruppen sin, sier seniorrådgiver Kristian Mehlum Lie i OMG.

OMG ønsker å utvide Snapchat-aktivitetene, og da er det essensielt å få mer innsikt i hvilke nyheter som kommer i appen.

– De var veldig positive til et besøk. Det er som er interessant med Snapchat er jo at de fremdeles er på et stadium der det nesten virket som om de syntes det var litt stas med besøk fra Norge. Vi skal snakke litt om «exciting shit that’s coming», som de sa, og det er jo veldig relevant for oss, sier Mehlum Lie.

Gir brukerne større råderett

Han tror tilgjengelighet og enkelthet er nøkkelfaktorer for å kunne aktivere den yngre målgruppen.

– Vi har jo en grunntanke om at man må gjøre det enkelt for folk å delta på digitale aktiviteter, særlig dersom terskelen i utgangspunktet er høy. Ved å la folk selv velge om de vil bidra via Snapchat, Instagram eller kampanjeside, lar vi brukerne selv få råderetten i større grad. For de yngre målgruppene vil jeg si at dette er et must for suksess. De orker ikke flere strenge regler å forholde seg til, de bare forventer at mobilen er stedet alt skal skje og at de skal kunne delta via plattformer de bruker daglig. Er man ikke rigget for det, ja da blir det ikke fest, sier Mehlum Lie.

OMG blogger underveis fra turen. Den kan du lese her.