Best for september til Kitchen

Kitchen tar sin femte Best-seier i år, denne gangen med en annonse for Byggmax.

5471 b9bc9 original

Annonsen er en taktisk oppfølger til Byggmaxkampanjen fra tidligere i år. Denne kampanjen har tidligere vunnet Best i april og juni. I januar og februar vant Kitchen med annonser for Fretex.

I sin begrunnelse skriver juryen blant annet:
– Fra tidligere brukte symboler som stridsvogner og kampfly har Kitchen med denne taktiske annonsen beveget priskrigen der den hører hjemme, til «The Battlefield». Med dette som bakteppe bygger annonsen både merkevaren Byggmax og gir det taktiske budskapet om lav pris et løft. I mylderet av prisplakater klarer Kitchen å løfte akkurat denne opp i en egen klasse.

Som månedsvinner får Kitchen en helsides annonse i Aftenposten. Den kan benyttes til egenprofilering eller byrået kan velge å gi den til en av sine eksisterende kunder. Samtlige månedsvinnere er automatisk kvalifisert som finalister til Best 2008, hvor en folkejury stemmer fram vinneren. Kåringen skjer i forbindelse med Gullblyanten. Premien er fem helsider i morgen- eller aftenutgaven.

Kitchens vinnerteam i september bestod av:
Kreatører: Heidi Mittun-Kjos og Ole Henrik Stubberud AD-ass: Håkon Stensholt
Konsulent: Rune Roalsvig
Prosjektleder: Stine Prøitz og Therese Røkke

4752ca20-228c-4b22-87a6-244387d2cdfb.pdf