Best til DDB

DDB vinner nok en Best-kåring for sin Statskraft-kampanje.

9211 4872e original

DDB Oslo er kåret til august-vinner i Aftenpostens Best-konkurranse. Byrået kopierte dermed seieren fra mai: Annonsøren var den samme, og vinnerannonsene er del av samme kampanje.

Juryen har følegnde å påpeke i sin begrunnelse:
«Annonsen bygger på en god ide og forteller en konkret historie om Statkraft sitt arbeid for fornybar energi. Førsteinntrykket av annonsen er godt – og gjør at en får lyst til å gå inn i teksten. Headingen og bildet spiller godt sammen, og viser tydelig hva vi trenger mindre av i en liten målestokk. Bildet er et stykke godt utført håndverk. På en sjarmerende måte forteller Statkraft at det er mulig å se lyst på fremtiden, og snakker i et større internasjonalt perspektiv. Dette er en spesielt god annonse plassert i et egnet medium for denne typen kommunikasjon.»

Vinnertemaet i DDB Oslo bestod av:
Kreativt ansvarlig team: Joachim Haug og Magdalena Kamøy.
Kreatør: Ida Haugen
Prosjektleder: Hilde Kilstad og Anita Nørsett Dahl
Rådgiver: Yngve Holtberget

Som månedsvinnere får byrået en helsides annonse i Aftenposten. Den kan benyttes til egenprofilering eller byrået kan velge å gi den til en av sine eksisterende kunder. Samtlige månedsvinnere er automatisk kvalifisert som finalister til Best 2009, hvor en folkejury stemmer fram vinneren. Premien er fem helsider i morgen- eller aftenutgaven.

16269cb3-a858-4899-bf8b-0cd2fd64e42d.pdf