Bilbeltesuksess

Fotokonkurransen Statens vegvesen har satt igang i forbindelse med årets bilbeltekampanje har slått an.

8738 e456c original

Statens vegvesen er i gang med årets bilbeltekampanje. Involvering er igjen et viktig stikkord – i år handler det om å delta i fotokonkurranse og lage forslag til nytt bilbeltemotiv.

Så langt har Statens vegvesen fått inn 2500 bilder. Antall stemmer har passert 170.000. 18.000 har besøkt websidene, hvorav 80 prosent er unike brukere. Og trafikken til sidene er økende, melder Vegvesenet.
– Det er veldig morsomt å se at så mange engasjerer seg, sier Bjarte Skaugset, kampanjeansvarlig i Statens vegvesen.

– Vi er opptatt av å involvere målgruppen i våre kampanjer. I fjor hadde vi kjempesuksess med reklamefilmkonkurransen, og alt tyder på at involvering også gir gode resultater i år.

Ikoner De originale bilbelte-skiltene er utgangspunktet for konkurransen og ble i sin tid laget av Dinamo og fotograf Massimo Leardini.
– Disse skiltene har nesten blitt ikoner, sier AD i Grey, Tutta Sætra. Folk kjenner til dem og liker dem. Vi hadde lyst til å bruke den posisjonen bildene har fått i årets kampanje.

Konkurransen ble avholdt fra 10. til 20. april og foregikk på web og via mms. Vinnerbildene blir en del av bilbeltekampanjen 2008 og skal vises i VG, på plakater og i en landsdekkende utendørskampanje.

I tillegg til å sende inn eget forslag til bilbeltemotiv, kan man også være med å stemme frem vinnerbildene.
– Innsendelse til konkurransen og avstemningen foregår parallelt, sier Henrik Aase, konsulent i Grey. For å tease kampanjen har vi, i tillegg til print og TV, laget interaktive webbannere.

Her kan du se innsendte bidrag og stemme på sine favoritter direkte i banneren.