Ble Årets Student for andre år på rad

TRY-teamet Hallvard Vaaland og Mathias Sandvik gjentok bragden fra i fjor og vant både gull i studentkategorien for kommunikasjon samt hedersprisen Årets student under Gullblyanten 2019 fredag kveld.

96215 7270c original
Mathias Sandvik og Hallvard Vaaland vant gull i Student Kommunikasjon og ble kåret til Årets Student. Foto: Tor Lie
96239 a9367 original
Her er det bare å ramme inn og sende bildet til mor. Foto: Tor Lie

Hallvard Vaaland og Mathias Sandvik vant både Årets Student og gull i Student – Kommunikasjon med jobben «What You Do, Follows You» for Durex. Samme jobb vant i fjor en Wood Pencil i D&AD New Blood Award, og det er andre år på rad at teamet blir Årets Student i Gullblyanten.

En digital infeksjonskampanje

16-24-åringer er et mål for kjønnssykdommer, men de er også et mål for digitale annonser. «What You Do, Follows You» er en digital infeksjons-kampanje som viser med kun en enkel berøring, hvor lett det er å bli et mål for kjønnssykdommer.

Begunnelsen fra juryen: «Årets Elevarbeid er en plagsom kampanje. Løsningen forfølger deg enten du vil eller ikke, og du kan i tillegg spre den til venner og kjente. Dette er gjort med en humor og relevans som bevisstgjør målgruppen på en overraskende og original måte. Juryen oppfordrer til å bruke kondom, og gratulerer med gull til Durex og What Follows You.»

Teamet mottok en sjekk på 10.000 kroner i premie.

Kun én pris i design

I studentklassen for design ble det kun delt ut én pris, et sølv til Sollin Sæle og Per Berge Moe for design av magasinet Everything That Shines. Sæle og Berge Moe har gått på Westerdals og jobber i dag som team i ANTI.

Sølv i kategorien for Student kommunikasjon gikk til Erlend Løfald og Sindre Holmedal Johnstad, tidligere Westerdøler som nå jobber i team i POL. Jobben er «Level The Playing Field» for Adidas. Denne jobben vant en Yellow Pencil i D&AD New Blood Award i fjor.

Det var We Are Live-teamet og tidligere westerdølinger Anna Johansen og Hanna Wennstam som vant bronsen i Student kommunikasjon med jobben «Breaking Down Barriers» for Adidas.


Annonse: