Bleed skal utvikle ny merkevare for Aker BioMarine Antarctic

Bleed har blitt valgt som partner for å utvikle navn og visuell identitet for Aker BioMarine Antarctic, det nylig utskilte selskapet fra Aker BioMarine.

Aker Bio Marine Antarctic Press release
Fra venstre: Halvor Nordrum, Christoffer Nøkleby, Ragnhild Dragøy (Aker BioMarine), Sylvia Kirkenes (Aker BioMarine), Ingunn Garthus og Tone Solstad (Aker BioMarine). Foto: Bleed

Oppdraget kommer i kjølvannet av Aker BioMarines salg av sin eierpost i Feed Ingredients-divisjonen til American Industrial Partners og Aker Capital tidligere i sommer. Aker BioMarine Antarctic, som omfatter selskapets QRILL-produkter for akvakultur og landbaserte dyr, samt offshore-operasjoner og produksjon, står nå overfor oppgaven med å etablere en distinkt merkevareidentitet som kan bidra til å videreutvikle selskapets allerede sterke internasjonale posisjon.

– Som verdensledende innen bærekraftig krillfangst og global leverandør av denne premium råvaren til fôrindustrien, var det avgjørende for oss å velge et byrå som gjenspeiler våre verdier og ambisjoner. Bleed skilte seg ut med sin kreative og strategiske tilnærming til prosjektet, samt sin erfaring med store merkevarer både nasjonalt og internasjonalt, sier Tone Solstad, markedsdirektør i Aker BioMarine Antarctic.

– I skjæringspunktet mellom bærekraft, innovasjon og global handel

Christoffer Nøkleby, daglig leder i Bleed, uttrykker stor begeistring for samarbeidet.

– Det er en ære å få jobbe med en ledende internasjonal aktør som Aker BioMarine Antarctic. Vi er imponert over deres dedikerte ansatte, fokus på kvalitet og innovasjon, og ikke minst selskapets sterke posisjon i markedet. Dette oppdraget gir oss muligheten til å bidra til å forme identiteten til et selskap som opererer i skjæringspunktet mellom bærekraft, innovasjon og global handel.

Bleed vil lede prosessen med å utvikle en helhetlig visuell identitet som reflekterer Aker BioMarine Antarctics unike posisjon i markedet og deres fremtidsvisjoner.