Blir kreativ direktør

Tidligere denne uken ble det kjent at Erik Heisholt melder overgang til TBWA. Heisholt går inn som kreativ direktør i selskapet og starter umiddelbart.

11756 f2d7e original

– Vi er selvsagt svært glade for å få Heisholt med på laget, sier byråleder Kjetil Væhle.
– Det vil bli en betydelig forsterkning av vårt kreative produkt.

Lee Clow, John Hunt, Erik Vervroegen Heisholt gleder seg på sin side til å begynne i det han mener er «verdens mest kreative byrånettverk».
– TBWA drives rundt sentrale begreper som Disruption og Media Arts, som er beskrivelsen av hvordan jeg intuitivt har jobbet hele min karriere. I tillegg medfører stillingen internasjonale oppgaver, og jeg får jobbe med verdens ledende kreatører som Lee Clow, John Hunt og Erik Vervroegen. TBWA\Oslo har i dag en sunn drift, flinke, hyggelige folk og mange spennende oppdragsgivere. Målet er å komme opp på samme kreative standard som de beste byråene i TBWA-systemet, sier han.

Mediehverdagen i dag er totalt annerledes enn for bare noen få år siden, poengterer Heisholt.
– Dagens moderne merkevarer er deltakere i det enorme realityshowet som heter virkeligheten, og den består som kjent av ganske mye mer enn reklame-TV og aviser eller magasiner. Hele nettverkets grunnfilosfi handler om hvordan man kan fremstå som en mest mulig innovativ og kreativ samarbeidspartner for moderne annonsører. Det at TBWA gang på gang blir kåret til verdens mest kreative byrånettverk, beviser at dette ikke bare er preik, sier han.

Skal bidra internasjonalt Nick Baum, europasjef i TBWA er også han svært fornøyd med Heisholts inntreden i TBWA.
– Jeg er svært begeistret over at Heisholt har besluttet å starte hos oss. TBWA er et nettverk bygget på sterk lokal kreativitet. Vårt omdømme er ikke bare bygd på våre globale kunder som Apple, Adidas, Mars og Nissan, men minst like mye på det arbeidet vi gjør for lokale kunder. Heisholt vil hjelpe oss i å gjøre TBWA\OSLO til et moderne og effektivt Media Arts selskap i det norske markedet, samt at han vil bidra internasjonalt.

Foto: Lars Pettersen