Blodig ferskingkampanje

Avgangselevene ved Westerdals gjorde fredagen litt mer blodig og kjøttfull enn den pleier å være for en rekke Oslo-byråer og produksjonsselskaper.

5020 be769 original
5021 21f82 original
5022 e139d original

6. juni er årets største dag for studenter av kreative fag generelt og westerdalselever spesielt. Da arrangeres Gullkalven, og det ønsket Gullkalvenkomiteen gjøre byråfolket oppmerksomme på under mottoet «Sørg for å sikre dere det beste kjøttet.»

Sist fredag kjørte de således rundt til de forskjellige byråene i en varebil med ferskt og blodig kjøtt. Kjøttstykkene var lagret på tørris for maksimal effekt, og var sågar spraymalt i gull, slik at avsender ikke skulle misforstås. På innpakningen sto det også datomerking som viste at kjøttet utgår på dato 6. juni.

– Vi troppet opp med megafon og forlangte å snakke med daglig leder, forteller Cecilie Skjennald, som sitter i Gullkalvkomiteen.

De fleste syntes det var gøy, forteller de, mens enkelte, som for eksempel hos produksjonsselskapt Monster, ikke hadde aning om hva Gullkalven er for noe.
– De ble jo ganske paffe. Det var best hos McCann, for der er det så lange korridorer og ganger at vi fikk bæljet høyt og lenge. Og hos Try gikk vi glipp av alle sjefene, men vi ble likevel tatt godt imot av alle jentene i byrået.

Resepsjonisten hos DDB ville først ikke slippe westerdølene inn, fordi hun var redd de skulle ødelegge lunsjen til de ansatte.

– Men hun var veldig hyggelig likevel, forteller de.