Bøndenes triumf

Try reklamebyrå vant Gullfisken med sin film «Bønder i byen» for Felleskjøpet Agri.

22137 6d6b2 original

Det ble Felleskjøpet Agri som i samarbeid med Try stakk av med seieren under TV 2s årlige reklamefilmpris «Gullfisken» i Oslo.

Lørdag kveld danket reklamefilmen «Bønder i byen» ut de andre 11 konkurrentene, i programmet der publikum stemmer fram vinneren blant årets Sølvfisker.

– Dette er helt utrolig og på vegne av 44.000 bønder og over 2000 ansatte er jeg så stolt. Vi trodde ikke vi skulle få lov til å komme inn i lokalet her en gang. Jeg vil takke for et fantastisk samarbeid med Try, sa Felleskjøpets representant fra scenen på Chateau Neuf.

Filmen tok hele 48 prosent av stemmene.

Vant sølvfisken i mars

Sølvfiskuryen uttalte seg slik om vinneren da den vant sølvfisken i mars: «En underholdende film som viser bønder nettopp som det de er; proffene på hagebruk. Nesten umulig å unngå å bli smittet av sjarmen og den lune humoren som passer filmens mange hovedpersoner som hånd i hanske. Selvsagt er det ingen som kan mer om motorsager og gressklipping enn de som jobber i landbruket. Produkter i fokus uten at det virker slitsomt selgende gjør det hele bare enda bedre.»

– Målet med filmen er å vise frem kompetansen som bøndene har og at folk som bor i mer urbane strøk kan dra nytte av dette. Det er bare å ta en tur til Felleskjøpet, så kan du bruke det samme utstyret som ekspertene, fortalte konsulent i Try, Lars Mitlid.