Borgestad tok gull og sølv i The One Show

Regissør Morten Borgestad hadde styringen på det danske bidraget fra Accenture Song og Metroselskapet som nylig vant et gull og to sølv i den prestisjetunge konkurransen The One Show.

Whoops

Var det en promp? Passasjerene strides i filmen «Whoops» fra Metroen i København, der regissør Morten Borgestad og byrået Accenture Song poengterer hvor hurtig reisen går på T-banen i danskenes hovedstad.

Filmen vant et gull og to sølv i konkurransen, alle i kategorien Moving Image Craft & Production, gullet i underkategori for tekst, sølv for casting og regi.

– Dette er del av et konsept Accenture Song har hatt for Metro i noen år, flaue situasjoner som man har lyst til å komme seg unna så raskt som mulig. Opptaket var en litt svimlende opplevelse som bestod i å kjøre nonstop rundt i en varm t-banesløyfe en hel dag, så da er det ekstra hyggelig at filmen blir satt pris på, forteller Borgestad til kreativtforum.no.

I Norge lager regissøren reklame for morselskapet Pravda og datteren Fus!.