Bra Søk tar over Performance Awards

Bransjerådet for søkemotormarkedsføring, Bra Søk, har blitt tildelt Performance-konferansen og Performance Awards etter nedleggelsen av INMA. Konferansen og prisutdelingen lever dermed videre med nye arrangører.

PM
Skal samarbeide om Performance-konferansen: Magnus Strømnes Bøe, styreleder i Bra Søk, og Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen.

Bransjerådet for søkemotormarkedsføring tar over Performance-konferansen og Performance Awards etter bransjeorganisasjonen INMA, som ble lagt ned tidligere i år.

Nå går Mediebyråforeningen inn som hovedpartner de neste tre årene.

– Vi er utrolig glade for å ta over Performance-konferansen og Performance Awards, sier Magnus Strømnes Bøe, styreleder i Bra Søk.

– Med Mediebyråforeningen som langsiktig hovedpartner har vi en unik mulighet til å videreutvikle disse arrangementene og gjøre dem til en enda viktigere plattform for markedsførere innen digital markedsføring, sier Strømnes Bøe.

Invitasjon til samarbeid

Bra Søk og Mediebyråforeningen inviterer sponsorer og ildsjeler til å bli med på laget for å gjøre Performance-konferansen og Performance Awards til en suksess.

– Vi trenger engasjerte sponsorer som brenner for digital markedsføring for å hjelpe oss med å gjennomføre Performance-konferansen og Performance Awards, sier Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen.

– Over sommeren vil vi se etter sponsorer som ønsker å markere seg i kategorien både på byråsiden og annonsørsiden. Dette har i flere år samlet bransjen, og vi ser frem til å løfte dette ytterligere fremover, sier Gåre.

Arrangementet flyttes til våren

Performance-konferansen har tradisjonelt blitt arrangert på høsten. I 2025 flyttes arrangementet til månedskiftet mars/april 2025.

– Vi tror at det å flytte arrangementet til våren vil gi oss en bedre mulighet til å nå ut til et bredere publikum og skape et enda mer vellykket arrangement, sier Strømnes Bøe.

– Med Performance-konferansen og Awards i Bra Søks hender er de kommet «hjem» og jeg er veldig trygg på at arven fra INMA bæres videre på en god måte. Med Mediebyråforeningen som hovedpartner borger dette for et solid konsept som jeg vet kommer til å bli bra, sier Gro Larsson, tidligere styreleder i INMA.