Brav velger ANTI

Brav reposisjonerer merkevarene Swix og Ulvang, og har valgt ANTI som partner på merkevareutvikling.

BRAV ANTI
Fra venstre: CEO Kenneth Pedersen (ANTI), kreativ leder Kristine Nergaard (BRAV), daglig leder Kristin Grimstad (ANTI) og eCom & Marketing Director Marianne Borchgrevink (BRAV). Foto: ANTI

Brav reposisjonerer merkevarene Swix og Ulvang, og har valgt ANTI som partner på merkevareutvikling.

– Det er utrolig spennende å se hvordan de forskjellige byråene presenterer seg og hvordan de tenker om våre merkevarer. ANTI hadde en helhetlig og tverrfaglig tilnærming til hva en merkevare faktisk kan være som skilte seg tydelig ut fra de andre. Ikke minst følte vi med en gang en god kjemi og kulturell match, sier Kristine Nergaard, kreativ leder for Brav.

Foretrukket av verdens beste

– Swix og Ulvang er to både kjente og kjære merkevarer, med sterk historie i det norske markedet. Swix har alltid vært der med smøring til påskeskia og er raskt i valgsettet når man skal kjøpe nye skiklær, uansett om du er eliteutøver eller tar dine første stavtak. Med 46 gullmedaljer fra vinter-OL er de også foretrukket av verdens beste, verden over. Ulvang på sin side har i mange år vært svaret på kvalitetsull, og tett knyttet til skilegenden med samme navn. Nå skal begge merkevarer rustes for å vokse internasjonalt, med netthandel som vekstmotor.

– En strategisk reposisjonering av alle våre merkevarer er selvsagt en kjempeviktig jobb for oss. Med den helhetlige og strategiske tilnærmingen til ANTI og måten de både har forstått våre utfordringer og utfordret oss på, har vi følt oss veldig godt ivaretatt fra dag én, sier Marianne Borchgrevink, eCom & Marketing Director i Brav.

Arbeidet er allerede i gang med både Swix og Ulvang, og de første endringene vil man se allerede til høsten.

– Det å få jobbe med en del av arvesølvet blant norske merkevarer, er utrolig gøy. Swix og Ulvang er begge aktører alle nordmenn har et forhold til og det gjør det ekstra spennende og utfordrende å bygge en plattform for dem på det internasjonale markedet, sier daglig leder i ANTI, Kristin Grimstad.