Breakfast til topps i Amedias «Tett På» i 2021

Breakfast fra Tønsberg ble vinneren i Amedias reklamekonkurranse «Tett På» for 2021. Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og Advertising Week. Breakfast mottok prisen under Gullblyanten 2021 fredag kveld.

A Media 3
A Media 4
Salgsdirektør i Amedia, Beate Carlsen (t.h.) delte ut «Tett På» til Breakfast. Fra venstre: Ole Petter Thomassen, Henrik Bydal og Jonathan Aglen. Foto: Tor Lie
A Media 1
A Media 5
A Media 2

Norsk Hydro vant første tertial av «Tett På», mens byrået Torny&Ingrid vant det andre tertialet. Disse to konkurrerte med Breakfast om det å bli totalvinner i Amedias «Tett På» i 2021. Under Gullblyanten-utdelingen fikk Breakfast sin velfortjente hyllest. Byrået vant med en annonse for SpareBank 1 Modum.

– Vi hadde tre meget sterke finalister fra hvert sitt tertial. Breakfast gikk til slutt seirende ut av vurderingene. Gratulerer til en strålende vinner, sier Anette Færevik Gulbrandsen, leder for kompetanse, marked og kommunikasjon, hos Amedia Salg og Marked AS.

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Marked sine lokale medier. Hver tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

Lokalt avtrykk

Avsender av vinnerkampanjen var SpareBank 1 Modum, en lokal bank med stor forkjærlighet og kunnskap om livet i Modum-traktene. Det lokale avtrykket er noe banken alltid har prioritert – og det er en vesentlig del av kommunikasjonen.

Juryen skrev blant annet følgende om vinnerarbeidet da den gikk til topps i tredje tertial 2021:

«Det er noe trygt og familiært over denne annonsen. Troverdig og ekte. Den speiler fortid, nåtid og fremtid på en balansert måte. Et friskt og emosjonelt portrett av et lokalsamfunn og deres bank. Ord og bilde får en til å stoppe opp å tenke litt, selv for oss som ikke er moinger …».

Teamdeltakere bak vinnerannonsen var Jonathan Aglen (AD/kreatør), Henrik Bydal (tekstforfatter), Ole Eliassen (strategisk rådgiver) og Ole Petter Thomassen (digital rådgiver).

En del av nærmiljøet

Medievalget ble Bygdepostens papirutgave, i tillegg ble det kjørt en lengre annonseperiode på Snapchat og Instagram med geografisk målrettede budskap og bilder. Pluss publisering av organiske innlegg på Facebook og Instagram.

– Her har vi gått lokalromantisk til verks, både i form av ideen om å hylle det lokale og fortelle om hvordan banken har vært en del av nærmiljøet, men også ved at bildet er tatt av en av bankens ansatte fra et sted som betyr mye for både henne og andre i området, sier tekstforfatter Henrik Bydal hos Breakfast.

Juryen i «Tett På» 2021 har bestått av juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S&B-N, Knut Røse fra Schjærven og Hilde Løvsletten fra Amedia Salg og Marked.

Vinnerannonsen Sparebank1
Her er Breakfast-annonsen til SpareBank 1 Modum. Annonsen sto i Bygdeposten – og gikk seirende ut av «Tett På» 2021.