Brings DM-pris til TRY og IKEA

IKEAs «Velkommen Babyboom» vant Brings spesialpris for ypperlige DM-jobber under Gullblyanten 2022.

IMG 1990 kopi
TRY mottar Brings DM-pris for «Velkommen babyboom» for IKEA. Foto: Stine Øsby
IMG 1983 kopi
Børre Jensen i Bring deler ut prisen og leser juryens begrunnelse. Foto: Stine Østby
IMG 1992 kopi
IMG 1997 kopi

Vi hører stadig at nordmenn (og resten av den vestlige verden) ikke produserer nok barn. Men i etterkant av pandemien ble det en markant økning på antall barnefødsler i Norge med 5,5 prosent. TRY og IKEA ville hjelpe nybakte foreldre med navnevalget, og lagde en navnebank med over 800 mulige barnenavn basert på IKEA-produkter.

Kampanjen ble en klikkvinner verden rundt, og endte også opp som innslag på The Late Show med Stephen Colbert, og nå som vinner av Brings DM-pris. Det var Postens fagansvarlige for marked, Børre Jensen som delte ut prisen fredag kveld med følgende begrunnelse:

«Årets gullvinner er en jobb som evner å være hyperaktuell i tidsrommet den ble publisert. Den overrasker, inspirerer og engasjerer. Den baserer seg på en innsikt målgruppen umiddelbart kjenner seg igjen i, og er samtidig krystallklar på kundens visjon og misjon.

Den er gjennomført ned til minste detalj, og vi er imponert over kjærligheten og håndverket som er lagt ned. Den føles så åpenbar, men allikevel genial. For hvem er vel bedre å spørre om et av de mest grunnleggende og viktige spørsmålene her i livet: «Hva skal barnet hete?» enn noen som har over 800 mulige svar?

Gratulerer til TRY og IKEA med navnekatalogen «Velkommen Babyboom»!»

Torkel Skjolden, Marcus Hassel, Hallvard Vaaland og Mathias Sandvik er det kreative teamet på jobben.