Bronse til Per Høj

Cannes Lions: Per Høj innkasserte et bronse fredag kveld for kampanjen «Dette er deg i fremtiden» for Nordea.

93794 49c16 original
Foto: Philip Schulte / Cannes Lions

Du er gammel og ingen skjønner hva du prater om lenger i Nordea-kampanjen som vant bronse i film fredag kveld under Cannes Lions' siste prisutdeling. Av kampanjens ni filmer var det fire av dem som samlet sett fikk én bronse.

«Dette er deg i fremtiden» handler om få millenials til å tenke på pensjonssparing allerede nå. Da har du i det minste noe å rutte med, selv om ingen av de unge tar referansene dine lenger.

Kreativt team på jobben er Axel Bjørne-Larsen og Aslak Aalberg, og den er produsert av FUS! med Morten Borgestad på regi. Samme bidrag vant gull i Gullblyanten i mars i kategorien Onlinefilm.

Try mottok tidligere i uken både sølv og bronse for «Dyrenes nødnummer». Med et sølv og to bronse til norske byråer som endelig resultat, ble det en heller mager uttelling for reklamenasjonen Norge i Cannes Lions i år.

New York Times og Droga5 vant sin andre Grand Prix fredag kveld med «The Truth is Worth it». Dermed mottok kampanjen den mest høythengende prisen i både Film Craft og Film.