Burger King feirer 65-års jubileet til Whopper med svenskprodusert film
Byrået er Ingo og regissøren er Ragnar Jansson når Burger King Sverige går ut i verden for å markere hvor innarbeidet Whopperen er i burgerlandskapet.
I kampanjen «All about the Whopper» feirer Burger King 65-årsjubileet til den kjente burger-varianten. De aller fleste vet nok at Burger Kings mest populære hamburger er Whopper. Men hva annet har de på BK-menyen? Det er spørsmålet som stilles i kampanjen.
I filmen blir folk i London, Tokyo, Mexico City og Stockholm utfordret til å oppgi navnene på tre hamburgere fra Burger Kings meny. De som besto dette tilsynelatende enkle spørsmålet fikk sjansen til å vinne 10.000 dollar.
85 prosent av de spurte klarte ikke å komme på noen annen hamburger enn Whopper, tre prosent husket tre av BK-burgere, mens ingen maktet å komme opp i fire.
Resultatet kunne (burde?) vurderes som negativt, men samtidig viser det hvor sterkt Whopper fra Burger King står i det tøffe hurtigmatmarkedet, i sitt 65. år.
Byrået er Ingo, produksjonen er gjort av Film de Liberté, og regissøren er Ragnar Jansson. Han lager reklamefilm i Norge på vegne av Billy Budd. Du kan se flere av filmene hans her.