Byggmakker til Ernö

Byggmakker avslutter sitt mangeårige samarbeid med DDB og innleder nytt forhold til lille Ernö. Det ligger ikke noe dramatisk bak beslutningen, sier Lars-Thomas Stene, markedssjef i Byggmakker.

5131 f44bd original
– Vi har sammen med DDB utviklet flere konsepter som kan regnes som klassikere. Våre kommunikasjonsbehov er i endring, og det er naturlig å løse opp et samarbeid som har vart i ni år.

Valget har altså falt på Ernö, med Dagmar Kollstrøm og Trond Vestengen i spissen (bildet).
– Ernö er et ungt og lite byrå, som virker veldig spennende. Det kreative teamet er erfarent og et av de mest anerkjente i bransjen. Ernö deler Byggmakkers vektlegging av enkel og tydelig kommunikasjon. Kreativitet og sisteleddserfaring er andre kvaliteter som har vært viktig for vår avgjørelse, forteller Stene.

Ernös oppstart er basert på at store kunder ikke nødvendigvis hører hjemme i store byråer.
– Av den grunn er vi selvsagt ekstra glade for at Byggmakker valgte oss. Vi har stor respekt for det arbeidet DDB har gjort, så det er ikke helt uten ærefrykt vi tar fatt på oppgavene for Byggmakker, sier teamet i Ernö.

Stolt Ankerstad Roald Ankerstad i DDB påpeker at det har vært et langt, innholdsrikt og fint samarbeid.
– Vi har vært med på å fornye og prege kommunikasjonen i byggevarebransjen, og det er vi stolt av, sier han.

I bildet: Trond Vestengen og Dagmar Kollstrøm, her som Den store Tronaldo m/offer. Foto: Sten Magne Klann.