Byrået Stine Livgård til topps i «Tett På»

Byrået Stine Livgård gikk til topps i Amedia Salg og Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for 2020. Kampanjen var skapt for annonsørene Hvaltorvet og Sandefjord Byen vår.

Amedia 2
Fra venstre: Inger Elisabeth Teien, Inger-Anne Hem-Andersen, Geir Ellefsen og Arne Simon Achtentuch. Foto Tor Lie
Amedia 1
Bilde 2: Fra venstre: Geir Ellefsen, Arne Simon Achtentuch, Inger-Anne Hem-Andersen og Inger Elisabeth Teien. Foto: Foto Tor Lie
Amedia 3
Beate Carlsen, salgsdirektør i Amedia, delte ut prisen fredag kveld.

Reklamekampanjen var å finne i Sandefjord Blads nettutgave på www.sb.no. Den ble kjørt i oktober 2020 – og ble vinneren av 2020-utgaven av «Tett På». «Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier.

I 2019 var det en reklamekampanje for Sparebankstiftelsen DNB, laget av Geelmuyden Kiese, som gikk til i «Tett På». I 2020 var det i Sandefjord seieren havnet.

Bak vinnerkampanjen stod byrået Stine Livgård. Involverte hos Hvaltorvet var Geir Ellefsen og Inger-Anne Hem Andersen. Fra Sandefjord Byen Vår: Elisabeth Teien.

Banner 580x500
Banner 980x300
Banner 320x400
Middag for en hundrings

Fokuset i kampanjen var å få markedet til å besøke lokale restauranter – og skape et levende sentrum i Sandefjord. Kampanjen gikk over to perioder.

I juryens begrunnelse står det følgende:

«Vinneren av Tett På 2020 har med fine ordspill, fine farger og illustrasjoner trukket det lengste strået i årets Tett På. De har vært tett på - med hjertevarme, samlet og hjulpet oss til å ta vare på kjente og kjære selv gjennom corona. Gratulerer så mye».

Vinnerteamet blir premiert med en tur til New York og Advertising Week i 2022.

– Dette var lokal kommunikasjon på sitt aller beste. Lokale problemstillinger og lokale løsninger som fungerer i lokale medier som har tillit i lokalsamfunnet, sier Beate Carlsen, salgsdirektør i Amedia, som delte ut prisen fredag kveld.

I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer både på print og digitalt, og reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta.

I juryen for 2020 satt juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S & B-N, Knut Røse i Schjærven reklamebyrå og Beate Carlsen fra Amedia Marked.

– Det er alltid tøff konkurranse om å være best på lokal kommunikasjon i «Tett På». Bidrag fra hele landet konkurrerer om å treffe målgruppen sin best – med et effektivt og treffende budskap. Vi gratulerer byrået Stine Livgård, sier Beate Carlsen i Amedia.

Premien for Tett På er en tur til Adweek i New York.