Cannes-diplom til Uncle

Geriljakampanjen «The Subway Ride» fikk diplom fra Cannes Lions som beste norske bidrag i utendørs-kategorien.

11213 a3d4d original
Norsk reklamebransje sendte inn 45 bidrag til utendørskategorien i Cannes Lions 2008, men mottok ingen priser.

I dag, snaut tre måneder etter selve festivalen, mottok reklamebyrået Uncle en brun konvolutt med en diplom og et brev som fortalte at geriljakampanjen «Snowboard på trikken» for NSBF ble kåret til årets beste norske bidrag i Outdoor Lions.
– Det føles litt som å få fjerdeplassen i posten året etterpå, men det er jo hyggelig å få anerkjennelse for det man gjør. Nå gleder vi oss til vinteren, lyder kreativ leder Frank Nystuens korte kommentar.

Cannes Lions National Diploma deles ut til det bidraget med flest poeng fra land som hadde flere enn 10 innsendte arbeider, men som ikke nådde finalen.

Kunde: Norges Snowboardforbund
Produkt: Parklife
Involverte på jobben var: Anders Asheim, Elling Aarflot, Terje Jacobsen, Paal Klepper og Frank Nystuen.
Lansert: Februar 2008

a8faa51c-3e27-43c9-9558-577fde52f655.pdf