Cannes Lions: Nye vinnersjanser for POL og TRY

POL og Postens julefilm får fem nominasjoner i filmkategorien, mens TRY og IKEA får en to nye nominasjoner, en i filmkategorien og en i kategorien for bærekraftig utvikling.

TF017768 96102b1f 5d9b 4987 aba1 307417474bb2
Foto: Cannes Lions International Festival of Creativity 2022, Getty Images

Torsdag morgen ble årets to siste shortlister offentliggjort i Cannes: Film Lions og Sustainable Development Goals Lions. POL fikk hele fem nye nominasjoner for «When Harry Met Santa», noe som gir syv shortlister i festivalen totalt. Jobben ble i dag nominert i underkategoriene Consumer Services / Business to Business, Viral Film, Social Behaviour, Cultural Insight og Corporate Purpose & Social Responsibility.

TRY fikk to nye shortlistplasseringer for IKEAs «The Trash Collection 2021», én i Film og én i Sustainable Development Goals Lions Shortlist. Førstnevnte i underkategori for Marked Disruption, den andre i Responsible Consumption and Production. Til sammen har IKEA-jobben blitt shortlistet 14 ganger under årets festival.

Norske byråer har til sammen hatt 25 arbeider på shortlisten i festivalen.

Torsdag kveld blir det klart om det blir norske vinnere i kategoriene PR, Direct og Creative B2B, der henholdsvis «When Harry Met Santa» av POL for Posten, «Take Away Your Take Away» av NORD DDB for McDonald’s og «Handle With I Don’t Care» av Apriil for Strahl er nominert.

De siste prisene, det vil si Titanium Lions, Film Lions, Sustainable Development Goals Lions og Glass Lion: The Lion For Change, blir delt ut fredag kveld.