Cannes Lions tilbyr gratis digital plattform

Arrangørene av Cannes Lions har lansert den digitale undervisningsplattformen Lions Live, kun et par uker etter at de avlyste sommeren festival.

96553 6e839 feature

Undervisningsplattformen Lions Live skal ligge ute i hele juni under den tematiske paraplyen «Creativity Matters», men det meste av aktiviteten vil foregå på de opprinnelige datoene for festivalen, 22.-26. juni. Initiativet er gratis for alle som vil bruke det.

I mars ble festivalen først utsatt til oktober, dernest ble den avlyst i begynnelsen av april.

Lions Live skal inkludere master classes og «hangouts» med noen av bransjens mest velrenommerte figurer, såvel som foredrag fra folk som allerede var bekreftet til festivalen. Plattformen vil også innholde Future Gazers, en gjeng med bransjeeksperter som skal forsøke å tegne kartet framover for den kreative industrien nå som COVID 19 har forandret alt.

Lions Live vil også bli en arena for å vise frem de beste kriserelaterte arbeidene, noe som allerede kan sees på den nylanserte Creativity Moves us Forward-plattformen.

Åpner arkivet

I tillegg åpner Cannes Lions sitt rikholdige arkiv, med mer enn 200.000 premierte kampanjer og 1600 festival-foredrag. Det som vanligvis er en tjeneste du må abonnere på, blir altså gratis under selve festivaluka.

– Vi ville gi den globale kreative industrien en mulighet til å lære og nettverket gjennom hele juni, for på den måten å gi støtte til vår bransje i denne vanskelige tiden, sier daglig leder Simon Cook i Cannes Lions.

– For første gang på 70 år blir det ingen festival, men Creativity Matters vil være en virtuell plattform for bransjen der de kan samarbeide, lære og løse problemer. For nå er kreativitet viktigere enn noensinne.