Sebastian Zalo med sanselig RFSU-samarbeid: «Sounds of Lust»
«Sounds of Lust» er en nordisk kampanje, og her i Norge har RFSU slått seg sammen med artisten Sebastian Zalo for å spre informasjon og skape oppmerksomhet rundt sansene våre.
– Tanken bak «Sounds of lust»-kampanjen er å bevisstgjøre ungdoms forhold til lyst og sex. Vår ambisjon er å få ungdom til å oppdage hvordan alle sanser spiller en rolle, og hvordan god sex starter i hodet. Blikk, berøring, smak og duft kan være blant sanseinntrykkene som kan gjøre oss mer tente, sier Pål Hansen, brand manager i RFSU Norden.
Kampanjen har blitt kjørt utendørs med lyd i Oslo bussterminal, digitalt, Snapchat-linse, på Tik Tok, You Tube, på parkeringer og kjøpesentre, diverse reklamer, det er gjort en undersøkelse på hvilke sanser nordmenn tenner mest på her i Norge, og også en i Sverige. Og så er det altså inngått et spennende samarbeid med Sebastian Zalo.
– Jeg er opptatt av å skrive musikk som får folk til å kjenne på følelsene sine. Da RFSU spurte om jeg ville være med å mixe min en egen sexy sound for kampanjen «Sounds of lust» sa jeg lett ja. I studio mixet vi «Puppy Love» sammen med lyder fra RFSU sitt lydbibliotek, og resultatet ble kult og sexy. Håper at dette kan bidra til at folk tør å utfordre seg selv og lytte til musikk også når de har sex, sier Sebastian Zalo.
– Vi ble helt i ekstase da Sebastian takket ja til å mikse sin egen sound med låta «Puppy Love» Han har gitt kampanjen et ekstra løft og vi er stolte over å kunne bruke hans stemme og unike musikkforståelse i kampanjen vår, sier Pål Hansen.
Kampanjen har skapt mye oppmerksomhet og den var shortlistet i Media Lions (Use of Social Platforms) i Cannes Lions i forrige uke, så den har blitt lagt merke til internasjonalt. Det er det svenske byrået Valtech Radon som i samarbeid med RFSU står bak kampanjen.
RFSU har laget et lydbibliotek med sexy lyder. Biblioteket ble også fundamentet for samarbeidet med Kornél Kovácks i Sverige og altså Sebastian Zalo i Norge