Christiania Spigerverk til Heisholt Inc.
En av Norges mest kjente industrielle merkevarer har valgt Heisholt Inc som kreativ samarbeidspartner. Arbeidet med å forsterke, forenkle og modernisere «Spigerverket» er allerede i full gang.
– Christiania Spigerverk er et norsk industrieventyr som er overmodent for tydeliggjøring og modernisering. De siste årene har vi blitt stadig mindre synlige, både i det profesjonelle markedet og mot kjeder og mot forbruker. Dette må vi gjøre noe med, og vi har valgt Heisholt Inc til å hjelpe oss, sier administrerende direktør i Christiania Spigerverk, Geir Skjørberg.
Heisholt Inc, som ble startet av Erik Heisholt og Terese Aalborg i mars 2015, har nå seks ansatte i kontoret på Bislett. Foruten Christiania Spigerverk jobber selskapet med byggevarekjeden XL-BYGG, Stavanger Symfoniorkester, fotballtidsskriftet Josimar, Ditec (bilpleietjenester) og Norlis Antikvariat.
Valgte utradisjonelt
– Kundene kan sitt produkt og marked inn og ut, og Heisholt Inc er til for de av dem som ønsker å betale kun for kreative råd og produksjon, ikke konsulenttid som overlapper deres egen kompetanse. Denne raskere og tettere arbeidsformen gjorde at Christiania Spigerverk valgte oss i stedet for mer tradisjonelle, større aktører.
– Vi skal sammen lete etter selve DNA-et til Christiania Spigerverk, og gjøre dette til et enkelt og motiverende arbeidsverktøy for alle ansatte, og til en enkel og anvendelig guide for all type kommunikasjon, sier Erik Heisholt i Heisholt Inc.
– Nå ønsker vi å overraske og skape relevante, men kategoribrytende historier, vi vil at folk skal snakke om Christiania Spigerverk igjen, avslutter Geir Skjørberg.
Foto: Foto: Kjelland, Christian / Oslo Museum (CC BY-SA).