Coca-Cola med nytt design
Den sukkerfrie varianten av Coca-Cola får nytt navn og samme rødfarge som originalen.
Coca-Cola tar et merkevaregrep: Coca-Cola zero sugar blir historie og erstatteren får samme rødfarge og design som originalen, mens navnet endres til «Coca-Cola uten sukker». Kun en tynn, sort stripe på etiketten, og en sort kork på flasken vil vise at det er Coca-Cola uten sukker. Selve innholdet forblir det samme.
– Heretter velger man Coca-Cola med eller uten sukker, sier Karen Huffman i Coca-Cola Norge.
– Slik gjør vi det enda tydeligere at man får god Coca-Cola smak, både med og uten sukker. På samme måte som man velger vann med eller uten bobler på restaurant, velger man nå Coca-Cola med eller uten sukker, forteller Huffman.
Selskapet kaller det en av sine største merkevaregrep noensinne. Coca-Cola internasjonalt har valgt Norge til å være et av de første landene i verden med den nye endringen.
Klikk deg videre i mediekarusellen for å se bilder fra den store lanseringen Coca-Cola hadde på Oslo S i smarbeid med JCDecaux, såkalt Station Domination.