Coop-julekalender på TV

Coops kjeder samler krefter i en felles julekampanje og lanserer egen julekalender på TV.

7939 ab190 original

I år suppleres de tradisjonelle kampanjene fra Coop Mega, Coop Prix og Coop Obs! med en utradisjonell julekalender på TV, i regi av Dinamo Reklame.
– Dette er et unikt konsept som ingen har sett før, sier markedsdirektør Geir Jostein Dyngeseth i Coop Norge.

Førjustid hos familien Qvist. Hver dag fram til jul vil seerne få et innblikk i førjulstiden hjemme hos familien Qvist, ledsaget av et nytt tilbud fra Coop. Formålet med kampanjen er å sikre at Coop trenger gjennom all mediestøyen i en viktig sesong, og sikrer høy medlemsnytte gjennom hele førjulstiden. Julekalenderen profilerer både Coop som fellesskap, men også de enkelte kjedene.
– Vi tror at det å samle kjedene våre på denne måten vil bidra til økt gjennomslag, sier Dyngeseth.

Kampanjen er lagt opp som en julekalender der en ny luke åpnes hver dag, og avsluttes med et medlemstilbud eller et generelt tilbud fra en av kjedene. Det betyr at det er produsert 24 unike episoder hvor julestemningen bygger seg opp fram mot julaften.

Glad i jul.
Rådgiver Erik Loe i Dinamo forteller at familien Qvist er en uvanlig juleglad familie.
– De pynter og gjør i stand i et univers som er tegnet opp med mange og forskjellige typer tekniske løsninger, både analoge og digitale. Fokuset har likevel vært å få til et uttrykk som heller mot det tradisjonelle og koselige. Teknikken skal underbygge den gode julestemningen, og det synes vi produksjonsselskapet ACNE, med regissørene Anders og Linus, har klart på en imponerende måte. Som byråprodusent Tonje Østby uttrykker det: «Vi ba om ‹rikt og humoristisk›, og det fikk vi.»

I Dinamo er det prosjektleder Unni Rolfsen, teamet Mattis Bentzen og Morten Andresen, byråproducer Tonje Østby og rådgiver Erik Loe som gleder seg litt ekstra til adventstiden.

www.coop.no