Creuna skal gjøre norgesreklame

Etter en omfattende anbudskonkurranse blant ti byråer, har Innovasjon Norge valgt å legge sin reklamekonto for markedene i Norge, Sverige og Danmark til Creuna.

43825 712b4 original
Anders Aunbu, Ingrid Nernæs (Innovasjon Norge), Pål Fasseland, Henrik Verner Jensen (VisitNorway Danmark), Una Solbakken, Robert Nygårdhs (VisitNorway Sverige). Foto: Creuna

Byråets kontorer i Oslo, Stockholm og København skal i de neste årene hjelpe Innovasjon Norge med å øke attraktiviteten til Norge som reisemål, bygge merkevaren Norge, skape trafikk til reiselivsportalen VisitNorway og konvertere trafikk til konkrete bestillinger av reiser til og i Norge.

– Vi valgte Creuna på bakgrunn av deres lagoppstilling, med erfaring og kompetansebredde både på digital og analog reklame. Men ikke minst ble vi presentert for et reklamekonsept som peker ut en ny og spennende reiserute for Innovasjon Norge og den overordnede markedsføringen av Norge som ferieland, og denne ser vi frem til å utvikle videre, kommenterer markedssjef i Innovasjon Norge, Ingrid Nernæs.

– Norge byr på mange muligheter til unike opplevelser, men det aller mest unike er den fantastiske rammen disse opplevelsene tilbys i.

Pølsas udiskutable rosin

Lederen for Creunas reklamesatsing, Anders Aunbu, er henrykt.

– Dette er en stor fjær i hatten for oss, og nok en bekreftelse på at Creunas satsing på reklame, merkevarebygging og digitale løsninger er en attraktiv og aktuell tilnærming, sier han.

Kundeansvarlig rådgiver Pål Fasseland legger til:

– Vi gleder oss vilt til å starte samarbeidet med Innovasjon Norge, som er pølsas udiskutable rosin hva gjelder destinasjons- og reiselivsmarkedsføring.

Creuna i Oslo vil ha det overordnede ansvaret for kontoen. I tillegg til Fasseland og Aunbu består arbeidsgruppen i Norge av kreatørene Oskar Bringager, Pål Jespersen og Morten Varhaug, designer Marc Ligeti, rådgiver Tina Aimée Stangnes og prosjektleder Una Mogstad Solbakken.