D&AD-heder til Anti

Som eneste norske byrå er Anti blitt anerkjent i årets utgave av klodens mest prestisjetunge konkurranse for AD-er og grafiske designere.

45775 b6abe original

Denne gangen er det Arcus og Black Vodka som har fått en «In book»-pris i kategorien pakningsdesign. Black Vodka har tidligere i år vunnet gull i Gullblyanten og sist uke fikk den også Merket for God Design av Norsk Designråd.

– D&AD er en britisk institusjon for designere og AD-er og en av de mest prestisjefylte internasjonale konkuransene å hente en pris i, sier kreativ leder og partner i Anti, Kjetil Wold.

– Arcus har gitt oss ett godt kreativt rom i denne jobben og vi er utrolig stolte av hva vi har fått til sammen med kunden i denne kategorien.

– Pakningsdesign er en kategori hvor det er utrolig tøft og hente hjem noe internasjonalt så klart vi er stolte sier Kenneth Pedersen, daglig leder og partner i Anti.

De som har jobbet på Black Vodka-prosjektet i Anti er Fredrik Melby, Helene Follesøy, Kjetil Wold, Erik Heisholt og Kenneth Pedersen.

Det finnes fire typer vinnere i D&AD: Black Pencil (den mest høythengende), White Pencil, Yellow Pencil, Nomination og In Book. Ifjor vant byrået en «In book»-pris i samme konkurranse for Bergen Kommunes kulturelle årsrapport.