Dansk seier i Young Lions Media

Både Danmark og Sverige gjorde det godt blant de unge medialøvene under tirsdagens konkurranse.

7646 df96f original

Norges siste håp i Young Lions, Thomas Straw og Ola Winsnes nådde ikke opp på pallen i mediakategorien. Teamet jobber til daglig i OMD og Omnicom og er gamle klassekompiser fra Markedshøyskolen.

Same same but different. Som i print var også denne briefen for et veldedig formål der oppgaven skulle løses på totalt 24 timer. 24 internasjonale lag konkurrerte om å skape den mest innovative mediastrategien for «Peace One Day» (POD), en organisasjon om ønsker å øke bevisstheten rundt FNs internasjonale fredsdag, en årlig dag med global våpenhvile og ikke-vold den 21. september.

– Det har vært utrolig gøy være med. Vi fikk fem minutter til å presentere strategien for juryen, det går veldig fort. Vi er overrasket over hvor seriøst og ordentlig alt er lagt opp, sier det norske teamet.

– Ideen til danskene var god, og presentasjonen profesjonell.

Kreatører. Av de 24 konkurrerende teamene bestod tre team av kreatører, der to nådde til topps. For to år siden sendte også vi kreatører til mediakategorien, og mulig har våre skandinaviske naboer sendt kreatørene inn i «feil» konkurranse, det viste seg å være et klokt valg.

Gull til Damark
Peter Ammentorp, Freelance Art Director
Nicolai Villads Løser Smith, Freelance Art Director

Sølv til Sverige
Emmeli Österdahl, Art Director, Lowe Brindfors
Carl Fredrik Jannerfeldt, Freelancer

Bronse til USA
Neil Hamel, Manager - Innovations, Initiative
Diana Oropesa, Planner, Initiative