DDB Oslo vant Tett PÅ-prisen

Amedias reklamekonkurranse Tett PÅ har kåret den beste reklamen i lokale medier i årets første kvartal. Vinneren ble DDB Oslo med annonser for NetCom.

47038 d6c00 original
Vinnerteamet i DDB Oslo: Kine Werenskiold, Eda Lyngra, Gisle Bakkalia, Petter Gulli og Renate Bjørnsti. Anniken Hallan var ikke til stede. Foto: Amedia
47041 60a8e original
Vinnerannonsen Tett PÅ første kvartal 2014

– Når større merkevarer skal nå lokalbefolkningen kan kommunikasjonen noen ganger fremstå påklistret. Dette gjelder ikke årets første vinner i TettPå 2014. Med enkle grep gjør annonsene merkevaren nære og relevant for de fleste, samme om du bor i Valdresflya eller på Østerøya. En finfin vinner med et klart budskap, lyder dommen fra juryen i første kvartal i Tett PÅ (se en av vinnerannonsene i mediespilleren).

Konkurransen arrangeres i samarbeid med Kreativt Forum, og juryen består av Torgeir Vierdal fra Anorak (juryleder), Doffen Trellevik fra MK Bergen, Egil Alv Andreassen fra Fasett og Ida Fjeldbraaten fra Saatchi & Saatchi.

Hvor og når

– NetCom er godt i gang med tidenes utbygging av lynrask 4G-dekning, og det er et viktig budskap å formidle. Men; for folk flest betyr det nok aller mest at det er 4G dekning der de bor. Derfor har vi valgt å gå i lokalpressen for å presisere hvor vi bygger ut og når, forteller Kine Werenskiold i DDB Oslo.

– Når vi først har en veldig god anledning til å gå lokalt, så ønsker vi å ta det på alvor og ha et budskap som er lokalt tilpasset. Det øker relevansen og dermed oppmerksomheten. Det ser det ut til at vi har lykkes med. Team NetCom, bestående av markedsavdelingen i NetCom, Carat og DDB er stolte av å gå av med seieren i Tett På 1. kvartal, avslutter Werenskiold.

Kreativitet på lokale flater

Amedia Marked lanserte i januar «Tett på», som er en reklamepris for den beste reklamen i lokale medier. Prisen blir kvartalsvis utdelt til reklamebyråer og reklamemiljøer for reklame i lokale medier som viser kreativitet på lokale flater og som på best mulig måte utnytter lokal kommunikasjonskraft. Av kvartalsvinnerne kåres årets vinner som offentliggjøres på Gullblyanten i 2015. Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og Ad Tech-konferansen i november 2015.