De unges hevn

I årets internasjonale konkurranse for unge kreative, Young Guns, skal teamene konkurrere om hvem som kan si opp jobben på tøffest mulig vis.

6461 24842 original
6462 39d83 original

Alle har på et eller annet tidspunkt i livet behov for å be sjefen eller andre medarbeidere om å dra dit peppern gror.

Kampanjen «Quit in style» er utviklet i samarbeid mellom Droga5 og forskjellige regissører og kreatører. Målet er å få unge kreative til å sende inn sine ideer om hvordan best slutte i jobben. Ideene trenger ikke nødvendigvis handle om en annonse, og kategorien er åpen for alle, reklamefolk eller ikke, bare man er under 30 år.

Ideen hyller de lange kveldene og kjedelige oppgavene juniorkreative må takle på sin ferd opp reklamebransjens sleipe karrierestige.

Ideen er passende nok utviklet av det yngste teamet hos Droga5, Ben Smith og Neil McGuirk, melder Shots.net.
– Forskjellen på denne oppgaven og tidligere oppgaver er at denne ikke bryr seg om utførelse, struktur, branding eller noe annet som vi vanligvis assosierer med en annonse. Vi håper at oppgaven får unge kreative til å tenke annerledes, fordi den beste løsningen ikke alltid er en annonse, sier de toppkreative hos Droga5 i Sydney, Matty Burton og Cam Blackley.

Du kan delta i konkurransen frem til 17. oktober. Vinnerne blir annonsert 8. desember. For å se innleverte arbeider eller for å delta, går du til nettstedet quitinstyle.com.