Deichman Bjørvika nominert til gjev europeisk kulturpris

ANTIs mangeårige kunde Deichman er en av tre nominerte til Trend Brand of the Year, en pris som deles ut av European Cultural Brand Award for 15. år på rad.

Knut Skansen portrett mai 2020 DEI 01606 Foto Erik Thallaug jpg
Biblioteksjef Knut Skansen. Foto: Erik Thallaug

112 prosjekter og virksomheter ble vurdert i søknadsperioden, der kun tre nå gjenstår: Deichman Bjørvika, Det Kongelige Teater i Danmark og Konserthuset Blaibach i Tyskland.

– Konkurransen er ment å verdsette innovativt, trendsettende og bærekraftig kulturarbeide og er en stor anerkjennelse av alt arbeid som Deichman og deres samarbeidspartnere har gjort over mange år. Gjennom målrettet arbeid i alle faser av utviklingen, har det lykkes Deichman, og Bjørvika spesielt, å bli et kulturarena for fremtiden, forteller byrået.

– Etter å ha samarbeidet med Deichman i flere år, er det stas å se at de blir lagt merke til ute i verden. Den reisen de har tatt de siste årene både som merkevare, visuelt, digitalt, kommunikativt og rent fysisk er formidabel. Deichman har etablert seg som en av de viktigste kulturarenaene i landet.

I spissen for dette arbeidet står kommunikasjonsansvarlig Jørn Johansen og biblioteksjefen Knut Skansen, ifølge ANTI.

– Med store visjoner og en utrettelig tro på Deichman sin rolle i samfunnet sitter Oslo og Norge igjen med en kulturskatt. Vi i ANTI, og det har vært et stort team som har jobbet med alt fra strategi, identitet, digitale løsninger og kommunikasjon, er selvsagt stolte av Deichman som har etablert seg som en tydelig aktør i et internasjonalt kulturlandskap. Vi synes det er stas å ha bidratt til dette prosjektet og merkevarebyggingen, og gratulerer Deichman med denne gjeve nominasjonen!