Den nye Sølvfisken-juryen er på plass

Fagjuryen skal månedlig kåre den beste blant norske reklamefilmer sendt på TV 2.

83112 6b8eb original
Jarle Bråten (XXL), Hugo Føsker (Fantefilm), Torgeir Vierdal (Anorak), Paal Tarjei Aasheim (McCann) og Mona Lorenzi (NSB).
83115 73a99 original
Janne Jacobsen (FINN).
83118 c6632 original
Anne Marte Stange Smebye (Kitchen).

Juryformann Torgeir Vierdal, byråleder i Anorak, har lang erfaring med merkevarebygging, markedskommunikasjon og reklame. Karrieren startet på kundesiden som Planning & Research Director i McDonald’s, etterfulgt av 12 år i byråer som NewDeal/DDB og Naked Communications. De siste seks årene som byråleder i Anorak.

Janne Jacobsen, markedsdirektør i FINN, er utdannet internasjonal markedsfører. Før FINN, som nå er mer enn ti år siden, jobbet hun med markedsføring av fisk. Først i Norway Seafoods ASA og deretter Findus Ltd. i London, hvor hun fikk jobben med å lansere en rekke norske og svenske Findus-suksesser i Tesco.

Mona Lorenzi har jobbet i markedsavdelingen til NSB siden 2008, de siste fem årene som leder for Massekommunikasjon. Tidligere har hun jobbet mange år i digitalavdelingen til SAS.

Jarle Bråten er Group Marketing Director i XXL. Tidligere koordineringsdirektør i Dolphin med ansvar for mediekjøp for XXL, Skeidar, Home & Cottage, Expert og Power i Norden. Han har vært salgs- og innkjøpsdirektør i XXL, Co-founder XXL og Nordisk innkjøpsdirektør i Elkjøp.

Hugo Føsker er produsent og partner i produksjonsselskapet Fantefilm. Han har produsert reklamefilm siden 2002, de siste seks årene i Fantefilm, og er ansvarlig for over 300 reklamefilmproduksjoner. Han kommer fra reklame- og mediabransjen og var mange år i Leo Burnett. Har vunnet Gullfisken både for Blindeforbundet og Felleskjøpet.

Paal Tarjei Aasheim, rådgiver i McCann, har selv ledet Gullfisken hele 10 ganger. Som reklamemann har han vært med på å vinne et tosifret antall Sølvfisker samt en Gullfisk. Han har sittet i styret i både Kreativt Forum og INMA, og har vært jurymedlem i blant annet Eurobest, Gullblyanten og Cannes Lions.

Anne Marte Stange Smebye er kreatør og tekstforfatter i Kitchen, og er et av de nyeste tilskuddene til Kitchens kreatørgjeng. Tidligere var hun i SMFB Engine og har jobbet på flere kampanjer som har vunnet både nasjonale og internasjonale konkurranser, som Sølvtaggen, Content Marketing Awards, Lovie Awards og Gullkalven.


Annonse: