Designsamarbeid mellom BRGN og kunstnere for årets TV-aksjon
Årets TV-Aksjon går av stabelen til inntekt for Leger Uten Grenser den 23. oktober. Med et stort engasjement og årelangt samarbeid med Leger Uten Grenser, ønsket BRGN å skape ekstra oppmerksomhet rundt årets innsamling gjennom intensivt designsamarbeid med en rekke kunstnere.
Klesmerket BRGN samlet et bredt spekter av kunstnere for å bidra til årets TV-Aksjon. Med mål om å engasjere langt utenfor sin egen målgruppe, har de skapt noe nytt og annerledes i samarbeid med de talentfulle kunstnerne.
Med utgangspunkt i jakken YR White Putty fra BRGN, har kunstnerne skapt unike plagg som nå auksjoneres bort på nettsiden i regi av klesmerket. Alt av auksjonens overskudd går direkte til Leger Uten Grenser.
Trine Midtun, Markeds- og Kommunikasjonssjef i BRGN, utdyper:
– Jakkene som kunstnerne fikk utdelt, er modellen vår Yr White Putty. Den fungerte som et hvitt lerret i designprosessen, som ga kunstnerne svært frie tøyler. Jakkenes motiv har derfor et enormt spekter av ulike utrykk i form av farger, materialbruk og mønstre. Vi elsker jakkene og håper de skaper masse oppmerksomhet og inntekt for Leger Uten Grenser og årets TV-aksjon. I tillegg er vi veldig stolte over kunstnerne som har ønsket å bidra sammen med oss
Jakkene henger også utstilt i butikkvinduet til BRGN i Prinsens gate.
Om BRGN AS
Det norske motemerket BRGN AS ble grunnlagt i 2015 av Ros-Mari Tobiassen Gaundal og Karine Trellevik Lunde. Merkets visjon er å tilby gode alternativer til den tradisjonelle allværsjakken, gjennom plagg og sko av høy kvalitet som kan brukes i alle anledninger. Deres tekniske og vanntette produkter, designet for en funksjonell og urban livsstil, selges nå av over hundre forhandlere fordelt på Norge, Tyskland, Frankrike og Storbritannia i tillegg til to egne konseptbutikker i Oslo og Bergen. BRGN satt ny omsetningsrekord i 2021, på hele 25.9 MNOK. Opp fra 16. MNOK i 2020.