Det blir Gullbranson i år også – frister med rimeligere inngang og nye kategorier
Det nærmer seg høst, da håndverket i reklamefilm får sitt årlige løft gjennom filmhåndverkernes egen prisutdeling, Gullbranson. 1. november deles prisen ut for 12. gang, og i år byr utdelingen på flere nyvinninger.
– Årets Gullbranson går av stabelen den 1. november på Trekanten, og vi har gjort det enklere enn noen gang å bli med. Vi har flyttet arrangement fra torsdag kveld til rett etter jobb på fredag, og vi har satt ned billettprisene mye. Vi håper på et fullt lokale når vi skal feire håndverket til alle de fantastiske reklamefilmene som lages i Norge, forteller Arnt Christian Scheele, som til daglig er Commercial Director i Qvisten.
– Med et ønske om å samle enda flere folk i bransjen, har vi i år redusert billettprisene kraftig. Dette håper vi trekker flere i en tid der mange tenker mer på å spare penger enn å bruke dem. Vi håper også dette gir mulighet for et enda bredere spekter av de som er assosiert med og nysgjerrig på bransjen til å bli med, fortsetter produsent Nina Lorentzen.
Nye kategorier
Gullbranson har i lagt til tre nye kategorier i årets konkurranse: Beste branded content, Beste B2B reklame, og en fagpris for skuespill. Konkurransen er nå åpen for bidrag, og den endelige fristen for innlevering er 18. september.
Scheele og Lorentzen lover en litt annerledes Gullbranson, men fortsatt en inspirerende kveld med prisutdelinger, nettverksmuligheter og fest.
Gullbranson foregår 1. november på Trekanten i Pilestredet 23. Se også gullbranson.no.