Det enkle ble best i februar

McCann-utbryterne i Maverix tok Rema 1000 til topps i Sølvmikken for februar 2018.

88873 c8e32 original
Skjermbilde fra den TV-aktuelle reklamefilmen for Rema 1000, utviklet av Maverix.

Nyetableringen Maverix, med eks-McCannerne Paal Tarjei Aasheim og Linda Nordeim i spissen, har vunnet Sølvmikken for februar med sin første radiokampanje for Rema 1000. Nordheim var inntil nylig toppsjef i McCann Oslo, mens Aasheim har mange år på baken som både strategisk direktør i McCann Oslo og Chief Growth Officer i McCann Worldgroup, men begge er Westerdals-utdannede kreatører, noe de har fått bruk for både på reklamefilmen og radiokampanjen som Rema 1000 og Maverix er aktuelle med.

Konseptet er stadig tuftet på det tidløse slagordet «Det enkle er ofte det beste», som opprinnelig ble utviklet av New Deal rundt årtusenskiftet. Jurybegrunnelsen er også enkel og direkte, som rett og rimelig er:

«Det enkle er ofte det beste. Gull til Maverix og Rema 1000.»

Hør kampanjen her: «Matte», «Tenåring», «GPS», «Samboer», «Sjekking»

Byrå: Maverix
Kreatører: Paal Tarjei Aasheim og Linda Nordheim
Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Hytte på 1-2-3

Saltdalshytta er en av Norges største produsenter av elementbaserte hytter. Det er sikkert greit å vite uansett, men vil være særlig nyttig dersom du allerede står pakket og klart til å dra på fjellet, og først da kommer på at du ikke eier hytte.

Kampanjen fra Både Og kom på andreplass i Sølvmikken for februar, og juryen har følgende å si: «Artige dramatiseringer som vi hytteløse kjenner oss igjen i. Det er lett å se for seg den forventningsfulle familien som sitter der i fullpakket bil og gleder seg til en helg på fjellet. Bare så synd for dem at de ikke har noen hytte. Og ditto fint for Saltdalshytta som både kan selge dem en, samt motta en solid andreplass for disse fine spottene.»

Hør radioreklamen her: «Familietur», «Vinterferien»

Byrå/produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
Kreativt team: Eskil Paus og Magnus Andersen
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Mie Sten

Hjelpen er aldri langt unna, selv om du er det

I sin nye kampanje for brann- og innbruddsalarmen fra Verisure, har Morgenstern dramatisert noe absolutt alle går rundt og angster for fra tid til annen: At det blir brann eller innbrudd når du er ute av huset. Sølvmikkjuryen likte det de hørte: «Vi liker godt hvordan disse spottene lurer oss til å tenke på noe vi egentlig ikke vil tenke på. Det er bra tenkt! Og bra gjennomført. Og når to radiospotter får en hel reklamejury til å bestille boligalarm, så har man jammen fortjent en medalje. I bronse.»

Her hører du reklamesnuttene: «Spot A», «Spot B»

Byrå: Morgenstern
Kreativt team: Bjørnar Buxrud og Torkil Jarnholt
Prosjektleder: Katrine Berget
Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Du hører vinnerne i både Sølvmikken og Gullmikken på gullmikken.no.


Annonse: