Dette er en reklame-fulltreffer

Reklameprisen «Fagpressens Fulltreffer» gikk i år til Silver og reklamebyrået Kaktus.

12495 ff109 original

Fagpressens Fulltreffer gikk i år til Silver Pensjonsforsikring AS og reklamebyrået Kaktus Kommunikasjon AS. Den fikk de for sine annonser i fagpressebladene Seilas og Dine Penger.

Prisen ble delt ut av juryleder Lasse Gimnes og administrerende direktør Even Trygve Hansen i Fagpressen i forbindelse med Fagpressedagen arrangert på Hotel Bristol i Oslo onsdag.

– En fagpresseannonse av svært høy kvalitet, sier juryleder Lasse Gimnes i Fagpressens Fulltreffer.

I jurybegrunnelsen het følgende:
– Gjennom kreativitet, sjarm og skreddersøm i budskapet klarer den å skape oppmerksomhet som juryens medlemmer setter stor pris på. Fagpressen har ikke minst sin styrke gjennom å treffe klart definerte målgrupper. For å få gjennomslag gjennom reklame, kreves også et tilsvarende målrettet budskap. I fagpressemagasinet Seilas blir leseren påvirket med et stort bilde av en stor mann i en særdeles liten båt med tittelen «Liten fripolise, liten pensjon» med tilhørende tekst. Tilsvarende kreativitet ble også benyttet i annonser i magasiner rettet mot reisende og golfere. Også i Dine Penger treffer samme annonsør godt. Juryens medlemmer falt for annonsekampanjen. Dette er kreativt reklamehåndverk – og klart definert mot den definerte målgruppen. Og det i en bransje – forsikringsbransjen – som sjeldent overrasker på det kreative plan når det gjelder reklame, heter det i jurybegrunnelsen.

Heder og ære i Fagpressens Fulltreffer gikk til annonsøren og konsulentselskapet Dry-IT og reklamemakeren Lars-Inge Hallstensson i Dry-IT for annonsen «Mugg egner seg ikke i alle hus» samt til annonsøren Nav og reklamebyrået Dinamo for annonsen «Det er dumt å måtte sykmelde hele kroppen».
– Fagpressens Fulltreffer i år viser høy standard – og at annonsørene blir stadig mer målrettet, sier Even Trygve Hansen, administrerende direktør i Fagpressen.

I tillegg til juryformann Lasse Gimnes, satt Sol Olving, administrerende direktør i Kreativt Forum, Synne Mugaas, markedskoordinator Fagpressen og Caroline de Vibe Nissen-Lie, salgsleder i Norsk Maritimt Forlag i juryen. Sistnevnte deltok ikke i finalerunden da hun ble definert som inhabil i forhold til Seilas.

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.

fc7a77fe-ca76-44a9-b099-4c84b361afb1.pdf