Digital Norway velger Bleed

Digital Norway skal utvikle ny visuell identitet og har valgt Bleed som designpartner.

Digital Norway velger Bleed
Fra venstre: Svein Haakon Lia, Christoffer Nøkleby, Ingunn Garthus, Liv Dingsør, Marie B. Willumsen, Henning Brikt Andersen, Dan Anecito. Foto: Bleed

Digital Norway ble startet i 2017 av store norske næringslivsaktører for å få fart på digitalisering i bredden av norsk næringsliv. I dag er de velkjent aktør som i tillegg til å tilby kompetanseheving til norsk arbeidsliv, jobber for mer samarbeid innen digitalisering mellom næringslivet, offentlig sektor, organisasjoner og akademia.

Nå er Digital Norway klare for å bli en enda synligere aktør. Utvikling av en ny og tydeligere visuell identitet er en viktig del av denne prosessen. Etter en byråkonkurranse før sommeren, falt valget på Bleed.

Går over i en ny fase

– Digital Norway har gått fra å være en ukjent merkevare til å bli en aktør som mange kjenner til på kort tid. Nå går vi over i en ny fase og for å kunne ta ut det fulle potensialet fremover trenger vi også en visuell profil som i mye større grad kommuniserer hvem vi er i dag og hvilken posisjon vi ønsker å ha. Bleed imponerte med sin strategiske tilnærming og mange relevante referanser, sier Henning Brikt Andersen, kommunikasjonssjef i Digital Norway.

Digital Norway har utviklet seg betydelig siden organisasjonens nåværende profil ble lansert i 2018. Den nye visuelle identiteten skal bedre reflektere selskapets DNA, samtidig som den gir en tydeligere og mer moderne fremtoning.

– Vi er utrolig stolte over å ha blitt valgt som Digital Norways designbyrå. Deres samfunnsoppdrag er både viktig og givende, og vi ser frem til å jobbe med en aktør som opererer i skjæringspunktet mellom samfunn, teknologi og næringsliv. Vi gleder oss til å bidra til å forme en visuell identitet som reflekterer Digital Norways kultur, samfunnsrolle og ambisjoner, sier daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.