Dinamo dominerte Sølvtaggen

Desember var måneden hvor de små ideene vant fram i konkurransen for interaktiv reklame. Dinamo tok tre av de fem gildeste plasseringene.

10148 e12ae original

Hver måned deler juryen ut Sølvtaggen til det beste interaktive arbeidet. På førsteplass i desember er en nokså spesiell kampanje i denne sammenheng, nemlig søkeordsannonsering. En kampanje for Visit Denmark som «endelig klarte å inspirere i forhold til hva Google Adwords kan by på av kreative muligheter for annonsørene», ifølge en melding fra INMA.
– Selv om kampanjene er smal og søkeordene smalere er dette en kampanje som fører til en positiv overraskelse for de søkerne en når, som formidler merkevaren Danmark til Nordmenn på den samme sjarmerende og avslappede måten som merkevaren er kjent for. En enkel ide kan ofte være like god som en stor og kostbar en. Denne annonsekampanjen er et svært godt eksempel på det, sier juryformann Helge Tennø.

Både byrå og kunde gleder seg over å motta årets siste Sølvtagg.
– Vi gleder oss over Sølvtagg på våre danske venners vegne, og er spesielt fornøyd med at det står Dinamo på tre av de fire først plasserte bidragene i kåringen, sier tekstforfatter i Dinamo, Stein Simonsen.

Hederlig omtale På 2. plass kommer kampanjen «Løsriv deg» fra Gjensidige og McCann. Annonsen får skryt for illustrasjon og lydbilde. Løsningen er en enkel ide knyttet til engasjering rundt forsikringsproduktene til Gjensidige.

3. og 4. plass går altså til Dinamo, med henholdsvis «Leger uten grenser i Nettby», og «Leger uten grenser, Julefortellinger.» Bates og Kitchen deler 5. plassen med jobber for Telenor og Finn.no.

Se månedens vinner her.

Team og kunde slik de står oppstilt for fotografen:
AD Torstein Greni, prosjektleder Unni Rolfsen, tekstforfatter Knut Harlem, marketingansvarlig i VisitDenmar, Jørgen W. Bjerke, konsulent Tom Ovind og tekstforfatter Stein Simonsen. Foto: Kate Hagen.