Dinamo får ettertraktet reklamekonto

Telenor skal kjøpe sine reklametjenester fra kommunikasjonshuset på Lagåsen. Men selskapet er så stort at også DDB, Bates og Try må trå til.

10063 bfdf5 original

– Vi har vært spent i ukesvis, så dette er fantastisk hyggelig, sier Dinamos konsernsjef John Arne Medalen til Dagens Næringsliv.

Dinamo får det overordnede ansvaret for telekomkjempens reklame de neste årene. Selskapet gjør reklameinvesteringer for omtrent en halv milliard i året, ifølge DN.

Selskapet skal imidlertid fordele reklamekjøpene på flere byråer, og DDB og Bates har fått fornyet sine kontrakter. I tillegg kommer Try inn som «tilleggsbyrå», ifølge avisen.

Telenor oppgir at fordelingen av reklameoppdrag er helt avhengig av hvilke byråer som foreslår de beste løsningene. Men det er likevel sikkert at Dinamo vil lage mer Telenor-reklame enn byrået har gjort tidligere.

Ifølge Telenors Runar Pahr Andresen blir det ikke kutt i reklamebudsjettene.
– Men vi vil revurdere alle tradisjonelle kanaler, og det finnes ingen «hellige kuer». Det dyreste som finnes, også i trange tider, er å velge kanaler basert på gammel vane.