Dinamo og McCann mest attraktive

Dinamo og McCann World Group er de mest attraktive arbeidsplassene når det handler om kommunikasjonshus i Norge. Det viser en undersøkelse foretatt av rekrutteringsselskapet Mediabemanning AS



Ingen reklame eller kommunikasjonsbyråer kunne hamle opp med Dinamo og McCann når det gjaldt attraktiviteten som arbeidsgiver. Dinamo havnet litt foran McCann. Begge ble imidlertid slått av tre medieselskaper; nemlig Schibsted, NRK og TV 2. Respondentene svarte uhjulpet på hvilken bedrift innen medie- og kommunikasjonsbransjen de aller helst ville jobbe for dersom de fikk velge fritt.

– Vi tror respondentene oppfatter Dinamo som et spennende selskap, som har flere ben å stå på og som har en sympatisk kultur. Dinamo har klart å opprettholde en positiv og god oppfatning – selv i en turbulent periode. Det er meget imponerende og burde bety at kulturen og omdømmet til kommunikasjonsmiljøet på Lagåsen står sterkt, sier daglig leder i Mediabemanning, Henrik A. Sandberg.

I samme toppdivisjon finner vi også McCann World Group som scorer høyt på det aller meste.
– Det samlede kommunikasjonsmiljøet hos McCann fremstår som attraktivt fordi de har en stor bredde innen blant annet reklame, design, medieformidling og digital produksjon. De har vist en offensiv kultur via oppkjøp og ambisiøse satsninger og de har kommet langt når det gjelder å levere integrerte kommunikasjonsløsninger, sier Henrik A. Sandberg.

Han forteller at selskapene i toppen har en tydelig kultur og markante lederskikkelser. De leverer gode resultater og anerkjente produkter og tjenester til markedet.
– Vi ser tydelig at et godt omdømme som arbeidsgiver tiltrekker seg flere flinke folk og er en viktig faktor når man skal utvikle medieselskaper videre. Så lenge den humane kapitalen er en av de viktigste faktorene for medie- og kommunikasjonsbedriftenes suksess vil omdømmet du bygger som arbeidsgiver ha avgjørende betydning for bedriftens utvikling, sier Sandberg.

Undersøkelsen ble gjennomført i perioden 10.- 22. september i år blant over 6300 personer som frivillig har registrert seg hos Mediabemanning AS. Totalt 1027 personer har svart – hvorav 920 til daglig jobber i bransjen for medier og kommunikasjon.