Dinamo Story blir Eyeworks Dinamo

Kommunikasjonshuset Dinamo har hentet inn det internasjonale TV-produksjonsnettverket Eyeworks på eiersiden.

9561 4433b original

– Dinamo har en fin utvikling og vi satser på flere områder. Å få inn en strategisk partner i Dinamo Story er et av de strategiske grepene vi tar for å forme morgendagens Dinamo, sier John Arne Medalen, adm. dir. i Dinamo Norge AS.

Valget av det nederlandske produksjonsselskapet Eyeworks som partner kommer som følge av en lengre prosess hvor Dinamo har vært i dialog med flere større internasjonale produksjonsselskaper.

– Dinamo Story har en ambisiøs vekstplan og allerede i år ligger vi an til en markant vekst. Ved å hente inn Eyeworks tar vi et viktig steg på veien for å realisere en langsiktig utviklingsplan for selskapet, forteller Medalen.

– Vi har en stund sett oss om etter en internasjonal partner og er veldig godt fornøyd med å komme til enighet med Eyeworks, sier Strømstad.

Sterkt Skandinavisk trekløver. Eyeworks har partnere i til sammen 17 land og avtalen med Dinamo Story knytter dessuten sammen et sterkt skandinavisk nettverk.

– Eyeworks har mange fellestrekk med Dinamo Story, men også spesialkompetanse i hvert land som vi ønsker å utnytte. Sett under ett har vi nå etablert et svært sterkt trekløver i Skandinavia, sier Eyeworks Nordiske sjef Tobias Bringholm.

Eyeworks kjøper 51 prosent av Dinamo Story som fra 8. september blir hetende Eyeworks Dinamo. Selskapet fortsetter som en del av Dinamogruppen og forblir samlokalisert på Lagåsen på Lysaker.

Foto: John Arne Medalen, Reinout Oerlemans, CEO for Eyeworks, bak; Odd Arvid Strømstad, Daglig leder for Dinamo Story.