Dior poppet opp på Jernbanetorget

Dior gikk for en kreativ løsning da de skulle lansere sin nye Miss Dior Eau De Parfum, og fikk hjelp av Clear Channel.

Microsoft Teams imagex
Microsoft Teams image 1x

I seks byer rundt om i verden – Paris, New York, Tokyo, Milan, Dussendorf og Oslo – har Dior satt opp en Miss Dior pop-up nå i september og oktober.

– Konseptet heter «Millefiori Garden» og du blir invitert inn til et fargerikt, blomstrende og duftende Miss Dior univers, forteller Rebekka Aas-Engelstad, LVMH Client Lead Norway i Publicis Media.

Oslo ble valgt i forbindelse med åpningen av Diors første butikk i Norden. Butikken er på Steen og Strøm der de har tatt temaet videre med blant annet en bil dekorert med blomster.

Isabel R. Davis Brodtkorb, Project Manager Create i Clear Channel, forteller at det ligger en stor laginnsats bak Miss Dior pop-up’en. Prosjektet ble utviklet i samarbeid mellom Dior, Publicis og Clear Channel, mens JCP fikk oppdraget fra Clear Channel med å bygge og sette ideen til live.

– Vi gikk flere runder før vi landet på dette konseptet. Selve utbyggingen møtte også på noen utfordringer underveis, men ikke noe som vi ikke klarte å løse sammen. Resultatet ble knallbra! Kunden ble veldig fornøyd, og pop-up’en fikk stor oppmerksomhet i bybilde, forteller Davis Brodtkorb.

Økende etterspørsel

Dennis Højland Nyegaard, Country Manager i Clear Channel, ser en økende etterspørsel av kampanjer som denne.

– Vi opplever at annonsørene ønsker å ha en interaksjon mellom produktet og kundene i større grad enn tidligere. Kundene skal ikke bare se produktet, men de skal også få lukte, prøve og oppleve det, sier Højland Nyegaard.

På grunn av pågangen, har Clear Channel satt på en selger som er dedikert til salg av markedsplasser. Det er også et eget in house-team som hjelper med å utvikle og kvalitetssikre de kreative konseptene.

– Slike kreative kampanjer får ofte stor oppmerksomhet, og aktivering. Både Porsche og Polestar fikk svært sterke resultater på sine kampanjer. Kreative kampanjer har også en tendens til å spre seg i sosiale medier, et godt eksempel på dette er Maarud. Så det er ikke vanskelig å forstå hvorfor dette er attraktivt for annonsørene, forteller Højland Nyegaard.

Miss Dior pop-up på Jernbanetorget