Champions League-kamp på T-banen

202 skjermer på de 10 største t-banestasjonene i Oslo vil vise kveldens direktesendte Champions League-oppgjør mellom PSG og Barcelona. Stuntet er et samarbeid mellom strømmetjenesten Viaplay og Clear Channel.

83889 a6ba5 original
83892 74454 original
83895 81e94 original

I tillegg til de største t-banestasjonene vil kampen også vises på storskjermer plassert ved de mest trafikkerte sentrale knutepunktene i Oslo, som over Jernbanetorget hvor det daglig er 130.000 forbipasserende.

– Grunnen til at vi gjør dette nå er fordi det har skjedd en digital vekst innenfor bransjen vår, spesielt rundt utendørsreklamering. Med vår rekkevidde av distribusjonsplattformer og Viaplays solide innhold, i dette tilfellet gjennom Champions League-rettighetene deres, så oppdaget vi en mulighet til å gå sammen for å nå ut til hundretusenvis av mennesker, sier Ricardo Fjellheim i Clear Channel.

Pressesjef i Viaplay, Fredrik Olimb, forteller at det var et lett valg å ha offentlig visning av kveldens oppgjør, som ellers blir sendt på betal-tv-kanalen til Viasat og på abonnementstjenesten Viaplay.

– Dette stuntet lar oss bringe de magiske øyeblikkene fra Champions League og dele dette med ekstremt mange mennesker vi ellers ikke ville nådd ut til. Som et engangsstunt er dette en effektiv måte å både vise bredden av nye, teknologiske løsninger på reklamefronten, og samtidig bevise at vi har noen av de beste sportsøyeblikkene du finner, forteller Olimb.

Hvis du ikke har Viasats eller Viaplays sportspakke er det bare å ta en t-banetur i kveld, altså.